:: شهرهای گمشده تاریخ ::
دانلود فیلم و اهنگ
***مطالب جالب***


دوستان
موضوع: <-PostCategory->

پترا، اردن
اگر به انسانی که جلوی ورودی ایستاده است نگاه کنید،‌ پی به عظمت این بنا و بلندی درگاه ورودی آن می‌برید. این بنا که ال- دیر نامیده می‌شود را نباتاییان در قرن دوم میلادی در دل تپه‌ای از سنگ‌های ماسه‌ای با کندن آن ساختند. شاید بعدها اجتماع‌های انسانی از ال- دیر به عنوان کلیسا یا مانند آن استفاده کرده باشند، اما از ابتدا معبد بوده است.



ماچو پیچو
اگرچه کشف ماچو پیچو مربوط به 100 سال پیش است، ‌اما هنوز تاریخ‌شناسان در مورد کاربرد آن در دنیای باستان مطمئن نیستند. اینکاها خط نداشته‌اند و هیچ نوشته‌ای از خود به جا نگذاشته‌اند. بنابراین این یک معما است که ماچو پیچو چرا ساخته شد؟ چه کاربردی داشت و چرا این‌قدر زود تخلیه شد؟



پلنکو، مکزیک
اولین مایاها حدود 3000 سال قبل در جنگل‌های بارانی جنوب غرب مکزیک و گوآتمالا ساکن بوده‌اند. به مدت 1400 سال، بناها در این منطقه ساخته شدند و چنان که در این تصویر می‌بینید، به مناطقی که می‌توانیم آن‌ها را شهرهای بزرگ بنامیم،‌ بدل شدند.



تروای باستان
شاید هیچ شهر ویرانی روی زمین این همه داستان و افسانه نداشته باشد که تروا دارد. زمانی مردم خیال می‌کردند تروا یک افسانه است تا این که بالاخره در سال 1871 به دست یک ماجراجوی آلمانی در ترکیه واقعا کشف شد. در این منطقه 8 شهر که روی هم بنا شده بودند کشف شده و محققین فکر می‌کنند تروا باید یکی از آن‌ها و در همین سایت باشد.



موهنجو دارو،‌ پاکستان
تمدنی که در این دره نهفته بود تا 1921 ناشناخته بود. در آن زمان آثاری از هاراپا و موهنجو دارو کشف شد. این تمدن‌های اسرارآمیز حدود 4500 سال پیش به مدت 1000 سال روی زمین وجود داشته ‌اند و از زمین‌های بسیار حاصلخیز رود سند استفاده می‌کرده‌اند.



پالمیرا، سوریه
شواهدی وجود دارد که شهر باستانی پالمیرا یا تدمور،‌ به قرن 19 قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. در حدود 300 سال قبل از میلاد از این شهر برای عبور کاروان‌هایی که از بین‌النهرین به ایران رفت‌و‌آمد می‌کردند استفاده می‌شد. موقعیت عالی پالمیرا، توجه رومی‌ها را جلب کرد و آن‌ها از قرن اول بعد از میلاد،‌ کنترل این شهر را در اختیار گرفتند.



خرابه‌های تانیس، مصر
در بین آثار تاریخی فراوان و غنی مصر، ‌شهر باستانی تانیس تاحدی ناشناخته باقی مانده است. این در حالی است که این شهر یکی از بهترین کشفیات باستان‌شناسی به شمار می‌رود. این شهر زمانی پایتخت کل مصر بوده و در مقبره‌های سلطنتی خود، بقایایی از گنجینه توتان‌خامون را نگه داشته است.


نظرات شما عزیزان:

احسان باكفايت
ساعت17:33---7 شهريور 1390
سلام فتو بلاگ خوبي داري اگه موافق باشي با هم تبادل لينك انجام بديم اگه خواستي تو منو با نام بزرگترين مركز تفريح و سرگرمي لينك كن و خبر بده تا من تو رو با چه نامي لينك كنم باي تا هاي

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نویسنده : علی
دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:,


امکانات


این صفحه را به اشتراک بگذارید

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 505
بازدید کل : 28566
تعداد مطالب : 167
تعداد نظرات : 209
تعداد آنلاین : 1

درباره نویسنده

علی ٍ به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل : alidl0@yahoo.com

آمار بازدید
  خوش آمدید
نویسندگان:

وضعیت وبلاگ :

اوقات شرعی :

تبلیغات